Länge sedan sist, men hänt lite i familjen så då blir det på det här viset.
 
Vill bara meddela att alla mår bra och tas hand om som kungar/drottning!
 
Ramses har ju alltid och kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta, så jag märker direkt när något är fel på honom eller så.
Öppnade en höbal för en vecka sen och i mitten av balen får jag syn på en massa gröna plastbitar - kliar mig själv i huvudet och kommer sen på att det är en plastburk med vitaminer som legat på fältet där hösilaget togs. Så jag börjar plocka ut en massa plast från balen. Istället för att kasta kakan/skivan så envisades jag med att inte göra detta. Men oturligt nog måste det ha funnits något liten bit kvar som jag inte märkt av som Ramses fått i sin hösilage hög vid fodringen. Så han har fått ett sår som irriterar när han går med bett i munnen, nu har det nästan läkt ut men ändå. Märkte att allt inte var som det skulle så nu har han fått ridas med hackamore i ett par dagar vilket han uppskattar då han tuggar fram saliv i alla fall!
Med det sagt så är Ramses hur fin som helst!<3
 
Finaste bubben!<3
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej