I år kommer jag att börja tävla som Young Rider, vilket betyder att jag slipper rida med säkerhetsväst - Som jag har längtat!!!
 
Många väljer att ta det lugnt en dag som denna men inte jag eller mamma. Jag fodrade alla hästarna imorse sen släppte jag ut CC och Duchess. Mockade deras boxar och sen red jag Ramses och Puma, fixade stallen med hö osv. Städade sadelkammaren och smorde, hjälpte även mamma att städa runt hösilagebalarna så att det skulle se snyggt och prydligt ut!
 
CC ska få sig en promenad nu så ska ut och ta in honom, spola benen och borsta sen iväg på en mörkerpromenad. Gäller att träna ungpojken i alla väder, även om han nu inte är så liten då han går in på sitt 2 år:)<3
 
Ramses och Puma gick skitbra idag, precis som om de fått förnyad energi bara för det var nytt år!<3
 
 

Kommentera

Publiceras ej